PERSONAL | Ook mijn blog is niet dood

zondag, november 27, 2016


Okey, uhmm, hey! Wow.. Wederom een intro waarin ik vertel dat mijn laatste post ontzettend lang geleden is. Het bloggen schiet er al tijden enorm bij in, wat mega jammer is, want wat mij betreft is de uitspraak "Bloggen is dood" niet waar. Vandaag even in het 'kort' wat dingen die gebeurd zijn in het zwarte gat na de vorige post!


Om te schamen... Mijn laatste post is een HALF JAAR, ik herhaal: HALF JAAR geleden! Deze post was niet eens een hele uitgebreide, maar eigenlijk een doorklikpost naar www.newfotografie.nl. De post ervoor schreef ik afgelopen april en die ging over mijn eerste MAC lipstick. Wat the f*ck is er dan allemaal gebeurd in de tussentijd? Ik vertel het je!

- Ik organiseerde een fotoshootdag! Mensen konden zich aanmelden voor een gratis fotoshoot, zodat zij leuke foto's hadden en ik materiaal voor op mijn website www.newfotografie.nl! De meeste foto's staan nog op mijn website, maar sommigen zijn alweer vervangen...

- De eerste keer dat ik een fotoshootkinderfeestje deed op mijn werk 'Dance Company Flashdance'! Toen ik daar nog niet werkte, deed mijn baas het en toen ik daar kwam was het net zo makkelijk dat ik het zou doen, aangezien ik fotograaf ben ook.


- Ik fotografeerde mijn nicht, finaliste van Masterchef 2016. Deze foto's staan op haar website www.josephinekookt.nl en zijn zelfs gepubliceerd in een reeks kookboeken die NU te koop zijn bij de Xenos!


- Mijn stage bij Artifoto Veenendaal zat erop! Een hele leuke en leerzame stage was het, maar toch ook weer tijd om terug te gaan naar school! Ik leverde trouwens een stageverslag van 49 bladzijden in... #nerdalert

- Ik liet een lippiercing zetten :)


- Mijn ouders gingen op reis naar Israël en omdat het koningsdag was (en dus gezellig) bleef ik samen met mijn broertje bij mijn oom, tante en neefje slapen. 's Ochtends tijdens het eten van mijn ontbijt was dit het uitzicht, ze wilde ook denk ik...:


- Ik haalde in 1x mijn autotheorie tot mijn grote verbazing!

- Samen met een legertje familieleden gingen we naar de Toppers! Met z'n allen verkleed in disco-style en opgepropt in een busje. Het was echt heel erg gezellig!

- Na jaren sprak ik weer af met een goeie vriend van me. Een week later weer, toen weer, toen weer... Toen kregen we 'iets', maar wat dat 'iets' was, weet ik nog steeds niet. Helaas bleek dat 'iets' maar voor een paar maanden en spreken we elkaar niet echt meer. Erg jammer...

- Ik maakte een videoclip voor school met Nikki. Dit nummer van Stromae gaat over kanker en Nikki's moeder is daar aan overleden. Nikki had dus een choreo gemaakt op dat nummer voor haar moeder die ik weer verwerkte in deze videoclip. Er is hard aan gewerkt en dat werd door mijn docenten beloont met een 9!!!


- Ik kocht mijn 2e MAC lipstick, Stone, maar de review is er helaas nooit gekomen... Hij stond wel in de planning tho!

- Samen met vriendinnetje Kristel ging ik naar België, om haar videoclip op te nemen. We gingen filmen in het leegstaande huis van haar overleden oma in hartje Gent. Het huis was zo fantastisch mooi en ook wel heel creepy, omdat het als eerste leeg was, maar ook een paar eeuwen oud!


- Ik fixte een nieuwe stage, namelijk bij Young Media Team! YMT is het stagebedrijf op school, waar je helpt met de lessen, fotoklusjes doet binnen de school, maar ook buiten de school! Later meer!

- De eindshow van Flashdance! Het team van docenten en vrijwilligers is ontzettend druk geweest. Ik liep ook rond als een kip zonder kop, want ik moest fotograferen, m'n kinderen rustig houden en zelf optreden... Druk, maar heel gezellig!

- Ik at voor het eerst een avocado en verloor het vertrouwen in mensen die zeiden dat het lekker was. HET WAS ZO VIES!

- Na heel veel pijn en moeite leverde ik mijn niet-complete leertaak in en kreeg er ook nog eens een ruim voldoende voor! Ik kon het niet geloven, maar de foto's díé ik inleverde, waren zo goed dat ik gewoon een voldoende had! #StiekemHeelBlij

- Ik keek heel seizoen 4 van Orange Is The New Black in een weekje tijd... DIE CLIFFHANGER....

- Ik besloot mijn nagels te laten doen. Zelf mijn nagels lakken vind ik vreselijk, dus ik besloot gellak te proberen en tot op de dag van vandaag draag ik gellak!

- Het was de laatste les voor de zomervakantie op school, maar alleen de harde kern was er... Namelijk mijn vriendengroepje, haha! #Nerdalert

- Mijn andere oom en tante kregen een puppy, Bruno! Wat het ras is weten we nog steeds niet...


- Ik haalde mijn Tussentijdse Toets! De examinatrice was echt heel aardig en mijn rij instructeur ging ook mee tijdens de toets. Hij kende die vrouw namelijk en redde me, zo bleek achteraf, van hele vage gesprekken die ze altijd schijnt te voeren. 'Ja, die vrouw wil altijd alles van je weten, dus ik dacht 'dan lul ik wel gewoon met haar en ken jij lekker rijden'. Juist... Thanks!

- Mijn vriendinnetje Jantine nam afscheid van de opleiding. Ze vond het niet leuk meer en wilde een andere studie gaan doen. Mega jammer, maar gelukkig heeft ze het nu meer naar haar zin op school!

- Op aanraden van een docent ging ik met Jantine en Nieke naar de Banksy // Warhol expositie in Amsterdam, het was echt mega leuk en gezellig! In de avond kwam mijn 'iets' vriend en gingen we helemaal stuk om Finding Nemo... Dus, haha!

- Het gala van Beeld & Geluid! Bijna ons hele clubje verzamelde bij mij thuis om te eten en op te maken en we gingen samen naar het gala toe! Een van onze docenten heeft een bandje en ze traden speciaal voor het gala op, echt heel leuk! Er waren hapjes en drankjes, live muziek en een fotosetting (we zitten niet voor niets bij Beeld & Geluid). Aan het einde toen er allerlei dronken studenten (en aangeschoten docenten) hun laatste trein gingen halen, zijn wij ook maar weer gegaan.. Als aandenken hebben we uiteraard de foto's nog, allemaal pretty ladies <3


- Mijn oma vierde haar 80e verjaardag! We gingen met de hele familie uit eten :)

- Ik raakte verslaafd aan Pokemon Go (en kickte binnen de kortste keren weer af)

- Ik begon met mijn zomervakantiebaan bij mijn oude stage; Artifoto.

- Ik fotografeerde voor het eerst een bruiloft, het was geweldig! Ook kreeg ik de opdracht om trouwfoto's van een pasgetrouwd echtpaar te bewerken, omdat ze een bizarslechte reportage hadden ontvangen van de fotograaf die ze ingehuurd hadden. Met alle foto's was wel iets mis, maar het meeste kon ik voor ze herstellen. Ze waren mega blij!

- De vakantie vloog voorbij... Na ongeveer 5 weken werken nam ik voorgoed afscheid (?) van Artifoto :(

- Mijn broertje slaagde in 1x voor zijn rijbewijs! Hij had na 2 dagen zijn rijbewijs al, dus gingen we een stukje rijden met navigatie. Op het gegeven moment zegt de navigatie 'Over 800 meter, neem de veerboot.' Waarop mijn broertje heel verbaast zei: 'Veerboot??' Het klonk echt heel grappig!

- De volgende dag haalde ik mijn rijbewijs, ook in 1x! Met dubbele gevoelens nam ik afscheid van mijn instructeur. Aan de ene kant blij dat ik mijn rijbewijs had, aan de andere kant ging ik hem heel erg missen. We konden het echt heel goed vinden met elkaar en deelden zelfs dingen die je alleen maar met een paar van je beste vrienden zou delen. Gelukkig kom ik hem onderweg heel soms tegen en dan gaat hij toeteren en uit het raam zwaaien. Ik houd het altijd netjes bij uit het raam zwaaien, haha! 's Avonds vierde ik samen met mijn broertje een feestje, omdat we allebei waren geslaagd. Super gezellig!


- Het echte leven begon weer! 3 avonden per week Flashdance en voor de rest stage bij YMT!

- Ik had in de eerste stageweek eigenlijk alleen maar kutklusjes. De studio's opruimen, mappen voorzien van blaadjes, een foto maken van een ondertekening en dat allemaal volgens het tropenrooster! Op vrijdag mocht ik thuisblijven, dus toen heb ik optimaal genoten van de zon en ben ik voor mijn doen echt heel erg bruin geworden! Ook haalde ik in die week mijn rijbewijs op bij het gemeentehuis en was alles officieel :) Mijn eerste ritje alleen was gelijk een sprong in het diepe. Ik moest namelijk naar klanten toe en in mijn gegevens stond dat ze in Veenendaal woonden. Toen bleken ze verhuisd te zijn naar een dorpje naast Leusden... 30km aan niet-verlichte 60-wegen mocht ik in m'n eentje gaan rijden, zonder dat ik dat ooit alleen had gedaan. Gelukkig was het grootste deel dezelfde route als wat ik reed met rijles, dus dat was wel fijn!

- Ik kreeg een personeelspasje van school, vanwege mijn stage bij YMT. HALLO GRATIS KOFFIE!

- Onder het toezien van een heel groepje mensen liet ik mijn iPhone vallen bij de bushalte... Iedereen hield z'n adem in... Ik pakte hem op en... Een barst. Ik kon wel janken!

- Na heel wat maanden zag ik eindelijk Nikki weer! De laatste keer dat wel elkaar zagen was in mei en op dit moment was het september, echt erg!


- 'Onze Merel' werd MBO docent van het jaar! Met een gezellig clubje van docenten, studenten en vrienden/familie van Merel gingen we naar de uitreiking en toen we het goede nieuws hoorden, reserveerden we voor 15 personen in een fancy restaurant. Het was echt heel gezellig!


- Mijn ouders waren 25 jaar getrouwd! We hebben er helaas niet aan kunnen doen, want...

- We moesten afscheid nemen van mijn oom... Op dinsdag kwamen ze er tijdens een operatie achter dat hij kanker had en gaven hem nog een paar weken tot een half jaar. Vrijdag kwam hij thuis en mochten we blij zijn als hij het weekend haalde en in de nacht van zaterdag op zondag overleed hij al. Verschrikkelijk...

- Na een week herfstvakantie die vooral bestond uit nare dingen, zoals condoleren en de begrafenis, ging ik weer naar stage en moest gelijk vol aan de bak.

- Ik kreeg 2 zakken drop van mijn docent, omdat hij zomaar "per ongeluk" de mijne had opgegeten toen ik een dagje ziek was... Wel heel aardig van hem!

- Om 7 uur stond ik bij de bushalte, omdat ik namens YMT moest fotograferen op het TedX evenement in Ede. Het was echt heel leuk en leerzaam!

- Ik bestelde roze glitterwijn om te fotograferen (en om te drinken uiteraard...)


- Onverwachts overleed een student van de opleiding die net begon aan zijn afstuderen. Het altijd gezellige Beeld & Geluid was even een weekje helemaal somber... Ik had die jongen nog geholpen met portretverlichting en hij was echt heel aardig en zat vol talent en passie voor het vak...

- Ik werd gevraagd om ambassadeur te worden van Beeld & Geluid, mega leuk! Helaas hoor ik er weinig van, dus moet ik nog maar eens een praatje gaan maken met de leiding...

- Onverwachts ging ik samen met Nienke en Jantine naar Gavin James in Nijmegen! In het voorprogramma gaf Craig Gallagher een showtje en wow, wat is hij leuk en goed! Tijdens de show van Gavin liep hij langs ons, alleen kon hij er niet door dus tikte hij me even aan om er langs te kunnen. Geloof me, van dichtbij was hij nog leuker, haha! Na de show kon je zijn EP kopen en dat heb ik dan ook gedaan, flirterig (ik was inmiddels weer 100% zeker single). Helaas kwam ik er onderweg naar huis achter dat ik gewoon geen CD-speler meer heb en dus niks kan met zijn EP... Nouja, ik heb wel zijn handtekening... Haha!

- De dag erop had ik een klus in Rotterdam voor een kledingmerk. Super aardige opdrachtgever en model, dus de foto's zijn ook erg tof geworden! De shootlocatie was onder andere cocktailbar Stirr, de beste van Nederland! Ik kreeg daar dus een gratis cocktail, erg lekker!


- Ik verfde mijn rode haar na jaren definitief bruin. Ik was het rode een beetje zat na zoveel jaar en bruin staat gewoon iets volwassener.

- Eindelijk, ik ging een tattoo laten zetten! Het werd een klein, grafisch vlindertje wat voor de rest van mijn leven rondfladdert op mijn pols. Ik heb deze laten zetten voor mijn overleden geliefden en ik kwam op het idee van een vlinder toen mijn oom was overleden. Aan zijn kleinkinderen werd verteld dat hij een vlinder was en dat hij nu op het mooiste plekje zou zitten waar hij heen was gevlogen. Toen we met de familie naar hem toe gingen in de aula, vlogen er ineens 2 vlinders buiten, terwijl die beesten er nooit zijn die tijd van het jaar! Heel apart, maar mooi! Een soort bevestiging denk ik! Het was mijn eerste tattoo, dus ik was redelijk zenuwachtig, vooral voor de pijn. Achteraf voelde ik er bijna niks van en was het binnen 10 minuten klaar, superchill!


- Al een tijd irriteerde ik me aan mijn 1-persoonsbed. Het matras was te hard, hij kraakte en ik wilde meer ruimte. Alvast voor sinterklaas, kerst en onze verjaardag kregen mijn broertje en ik beide een nieuw bed! We kozen een boxspring met opbergruimtes onder het matras. Het is geen echt 2-persoonsbed van 2 meter breed, maar deze is 1,40 meter en hij is perfect! Ik ben er echt heel erg blij mee :) Wel moest er natuurlijk ruimte gemaakt worden, waardoor mijn kamer er nog steeds uitziet als een opslaghok... Ik heb gewoon geen tijd om alles op te ruimen, haha!

- Mijn docent wil examinatrice worden (ofzo) en moest daarvoor een oefengesprek filmen van haar en nog en docent en ik mocht doen alsof ik net mijn examen gemaakt had en ik de uitslag kreeg. Leuk. Mijn docenten hadden een soort Oost-Duitse verhoorkameropstelling nagemaakt en we begonnen met het gesprek. Ik was uiteindelijk geslaagd, zogenaamd. We zaten allemaal zo erg in het gesprek dat we oprecht blij waren! We konden gewoon niet meer stoppen met glimlachen, hahaha! Ohja, de opstelling zag er zo uit... Creepy!


- Ik fotografeerde bij het Business Event in Veenendaal waar ik RTL-presentator Harm Edens ontmoette, wat een leuke man is dat! 2 Dagen later stond de foto die ik maakte van de winnaars op de voorpagina van de lokale krant, zo leuk!

- Ik kocht een nieuwe bril, want ik was helemaal klaar met het montuur wat ik nu heb. Als het allemaal snel gaat heb ik hem volgende week binnen!

En nu zijn we op de dag van vandaag gekomen... Een lang 'kort' artikel is het geworden. Hopelijk kan ik in het vervolg toch ergens tijd maken voor een leuke post, maar dat beloof ik niet. Bloggen is niet dood, mijn blog ook niet, alleen staat het op een laag pitje.

Thanks voor het lezen en tot de volgende keer!!

You Might Also Like

2 reacties

  1. Wow, er is inderdaad een hoop veranderd! Wel heel leuk om te lezen eigenlijk, zoveel ingrijpende dingen (die tattoo, je rijbewijs, die leuke opdrachten). Tof dat je zoveel fotografie kan doen! Liefs :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk ook dat jij nog steeds reageert :) Bijna onder elk artikel, zo leuk! :)

      Verwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees en beantwoord alles! :) Helaas worden anonieme reacties verwijderd, tenzij je naam in de reactie vermeld staat.